2023年6月27日火曜日

エゼキエルの宇宙船 The Spaceship of Ezekiel by Josef F. Blumrich ( 3rd )

 1.The Siituation    ( 2nd )


   Genuine search requires objectivity.

The latter cannot exist without mental flexibility, since none of us is objective by nature.

We all have opinions, the roots of which are spread out far and often are hidden in darkness.

To have an opinion is both our right and our duty.

To change this opinion becomes an intellectual obligation if the opinion proves incompatible with the result of the search.

Such a situation is a challenge that we cannot evade and therefore a conflict that becomes the touchstone of our objectivity and intellectual maturity.


 本物の探究は、客観性を要求する。

後者は、精神の柔軟性が無くては存在し得ないが、それは、私たちの誰もが、生まれつき客観的だ、というわけではないからである。

私たちは、皆、意見を持っており、その根源は、遠くまで広がっていて、暗いところに隠されていることもしばしばである。

意見を持つことは、私たちの権利であり、私たちの義務でもある。

この意見が探究の結果と矛盾することがはっきりするならば、この意見を変えることは知性の義務である。

このような状況は、私たちが避けることのできない課題であり、それゆえに、私たちの客観性と知性の成熟度の試金石となる葛藤である。





0 件のコメント:

コメントを投稿