Edited by Andrew Hiles and Peter Barns
* Disaster can strike, within your organization as well (6)
ディザスターは襲ってきます、あなたの組織の中にも
* Classification of disasters (3)
ディザスターの分類
Such classification according to effect could be:
前述のような、(ビジネスへの)影響に従った分類は、以下のようになり得ます:
* Failure of an individual infrastructure element, including single points of failure
個々のインフラストラクチャーの要素の機能停止で、 単一障害点を含むもの
** single point(s) of failure 単一障害点
それが停止することにより、事業・システムの全体が機能しなくなる重要な要素
(全体が、たった一つの要素に依存している状態)
* Longer term interruption of a critical information flow
きわめて重要な情報の流れの、かなりの長期にわたる途絶
* Longer term interruption of a critical business activity chain or business process
きわめて重要なビジネス活動のチェーンやビジネスのプロセスの、かなりの長期にわたる途絶
* Local longer term business interruption
局所的な、かなりの長期にわたるビジネスの途絶
* Complete business interruption
全面的なビジネスの途絶
Experience shows that, in many cases, the effect of an unexpected event cascades into larger impact levels.
経験が示すところでは、多くの場合において、予期し得ないイヴェント(出来事)の影響は、波及して、より大きな衝撃のレヴェルに達します。
This again underlines why, for Business Continuity Management to be effective, it must be driven in terms of managing the business impact, rather than handling the event.
このことが再び強調するのは、事業継続マネジメントが効果的であるためには、なぜ、それ(BCM)が、イヴェントを処理することよりも事業への大きな影響を管理するという観点でおこなわれなければならないのか、ということです。
0 件のコメント:
コメントを投稿