2023年5月27日土曜日

Moominland Midwinter ( 11th )

   The silence was deep and expectant.

   Every now and then somebody sighed and curled deeper down under the quilt.

   The streak of moonlight wandered from rocking-chair to dwaring-room table, crawled over the brass knobs of the bed end and shone straight in Moomintroll's face.

   And now something happened that had never happened before, not since the first Moomin took to his hibernating den. 

   Moomintroll awoke and found that he couldn't go back to sleep again.


*  that (= something ) had never happened before

   had「持っていた」+ happened「(これまでに)起ったことがある、という実績」

= 過去を起点に「(これまでに)起ったことがあった」


 静けさは深く、春への期待を秘めたものでした。

 ときどき、だれかが大きく寝息をたて、キルトの下で体を一層丸めました。

 月の光が差し込んで、揺り椅子から応接間のテーブルへと移って行き、ベッドのヘッドボードの真鍮の飾りに這い上がって、ムーミントロールの顔をまともに照らしました。

 そしてこのとき、今までに起ったことのなかったこと、最初のムーミンが冬眠の部屋に入って以来起ったことのなかったことが、起りました。

 ムーミントロールは目を覚まし、もう、もう一度眠ることはできないのだ、と知ったのでした。



0 件のコメント:

コメントを投稿