2023年12月5日火曜日

Exoplanets 太陽系外惑星(9)/ by Michael Summers & James Trefil

 As the collection of hot Jupiters grew, astronomers began to wonder if 'any' system out there is like ours.  (8) より 

(発見された)ホット・ジュピター(恒星に極めて近いために高温の、巨大ガス惑星)の実例が集まるにつれて、天文学者は、遠くのどれかの星系は、私たちの太陽系のようなものなのだろうか、と考えあぐね始めた。


As it turned out, they need not have worried.

事態が展開してくると、天文学者は心配する必要が無かったのだった。

* need not「必要が無い」+ have worried「(実際に)心配した」

  「心配したが、そんな必要は無かった」

   (  need + worry「(今以降)心配する必要がある」)


The fact that we were finding hot Jupiters first was simply a result of the detection system available.

私たちが、初期の段階で、ホット・ジュピターを発見していたのは、ただ、利用可能な探知システムによる結果だったのだ。


The situation changed with the launch of the Kepler satellite in 2009.

2009年のケプラー衛星の打ち上げによって、状況は変わった。


This incredible instrument basically searches for the small dimming of a star's light due to the passage of a planet across the star's face.

この信じられない装置は、基本的に、星の、地球に向いている面を横切って通過する惑星のために発生する、僅かな星の減光を探したのである。








 


0 件のコメント:

コメントを投稿