2024年6月13日木曜日

危険(隕石・小惑星の衝突の)と背中合わせに暮らしている "Living Dangerously" (1) Lisa Randall

 Dark Matter and the Dinosaurs  

/  The Astounding Interconnectedness of the Universe   ( Harper Collins Publishers )



I recently took advantage of Harvard's spring break to visit friends in Colorado and do some work and skiing there. 

私は、最近、ハーヴァード大学の春休みを利用して、コロラドの友人たちを訪ね、ある程度の仕事やスキーをした。


The Rocky Mountains are an extraordinary place to sit and think, with the nights as dazzlingly inspirational as the days. 

ロッキー山脈は驚嘆すべき場所である  /  腰を下ろして考えるには /  夜が、昼と同じくらいに、眩いほどの発想をもたらしてくれて。


On clear dry nights, the sky is illuminated by brilliant dots of light sporadically punctuated by "shooting stars"---those tiny ancient meteoroids that disintegrate overhead.

良く晴れて(視界をぼやかす)湿気の無い夜に、空は明るくされている  /  輝く光の点によって  /  散発的に”流れ星” によって変化を与えられている---それらのごく小さな遥かな昔のメテオロイド  /  頭上でバラバラになる。  


One night a friend and I stood outside the house where I was staying, mesmerized by the breathtaking expanse of luminous objects ranged densely across the sky.

ある夜、友人と私は、家の外に立っていた  /  そこに私が滞在していた  /  空一面にびっしりとちりばめられていた明るい天体の、息を吞むような広がりに魅了されて。


I had already spotted a couple of meteors before my friend and I both noticed a big one that lasted a few seconds.

私は、すでに、見つけていた  /  幾つかの流れ星を  /  私の友人と私の両方が、数秒のあいだ輝き続けた、大きな流れ星を目にした時までに。




  





0 件のコメント:

コメントを投稿