2024年6月12日水曜日

Exoplanets 太陽系外惑星(13)by Michael Summers & James Trefil (Smithsonian Books)

 Faced with this incredible (and growing) diversity, we have to give up our old ideas about how planetary systems form and recognize that our own system is only one of many types that can exist.

直面して / この信じられない(そして拡大しつつある)多様性、に  /  私たちは捨てなければならない  /  私たちの古い考え、を  /  惑星系がどのように出来るのか、についての  /  そして、認識しなければならない  /  私たち自身の星系が、存在する可能性のある、多くのタイプのうちの一つに過ぎないこと、を。


We must, in other words, develop new paradigms to deal with what we are learning about exoplanets.

私たちは、言い換えれば、開発しなければならない  /  新しい理論的枠組み、を  /  私たちが太陽系外惑星について学んでいることを扱うための。 


     As this list of strange worlds grows, we have begun to realize that the intense concentration on what has come to be called the Goldilocks planet was simply misplaced.

  この、奇妙な惑星のリストが充実するにつれて  /  私たちは認識し始めている  /  ゴルディロックス惑星【地球の我々から見て、生命にとって適していると思われる環境の惑星】と呼ばれるようになってきているものに対する熱心な集中は、まったく見当違いであること、を。


The Goldilocks planet is a hypothetical body that, like Earth, is situated in a position near its star that makes it "not too hot, not too cold, but just right."

ゴルディロックス惑星は、仮想の天体である  /  それは、地球のように、配置されている  /  その惑星を、”熱すぎず、冷たすぎず、ちょうど適切に” してくれる、恒星の近くの位置に。


By "just right," we mean that it can have oceans of liquid watet on its surface.

”ちょうど適切な” という言葉によって、私たちは言っている  /  その惑星が、その表面に、液体の水の海を保持している可能性があること、を。


The reason for this concentration, of course, is that we might expect such a world to be the home of life like ours. 

この集中の理由は、もちろん、「・・・」である  /  私たちが、そのような惑星を、私たちの生命と似ている生命の発祥の地として期待している可能性が、わずかながらもある、ということ。


   






  

0 件のコメント:

コメントを投稿