The Rise of the Great Families ( 9 )
豪族の勃興
The Pursuit of Status among the Great Families (8)
豪族間の社会的地位の追求
Their decades in the political wilderness---which roughly corresponded to the reign of Emperor Ling ( 168--189 ), who allied with the eunuchs---nevertheless served to strengthen the alliance of the now powerless official bureaucracy and the influential landed families.
反宦官派にとっての政治的に不遇な数十年間---それは、おおよそ、宦官と協力関係にあった霊帝(168---189)の統治に対応していたが---は、それにもかかわらず、この時点では力の無かった官僚と、影響力のあった土地を所有する複数のファミリーとの、同盟関係を強化するのに役立った。
New patterns of social organization at the local level flourished, and an increasingly self-conscious elite began to describe itself as the "pure stream" and the defender of Confucian civilization against a corrupted court and a benighted ruler.
地域における新しい形式の社会組織が発生し、自己をしだいに強く意識するようになったエリートは、自身を、”清流” かつ腐敗した宮廷と暗愚な統治者に対抗する儒教文明の擁護者、と述べ始めた。
By asserting their superiority over the emperor himself in this way, the elite families of the late Eastern Han progressively separated the idea of authority from the fact of wealth or office, and in so doing created an ideological basis for the later claims to authority made by the great families of the Northern and Southern Dynasties.
このようにして皇帝その人に対する自らの優位性を主張することにより、東漢【後漢】の後期のエリートのファミリーは、しだいに、権威の概念を、富や官僚としての役職という事実から切り離し、そうすることによって、権威に対する後の主張 [ 北朝および南朝の有力なファミリーによってなされた ] にとってのイデオロギー的な基盤を創成した。
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