2024年8月4日日曜日

Moominland Midwinter ( 23rd ) ムーミンランドの真冬 by Tove Jansson 

CHAPTER 2

 The bewitched bathing-house  ( 3 ) 

魔法をかけられている着替え小屋


     It was warm, and it seemed to be filled with something soft and nice.

  箱の中は暖かく、柔らかく快適なもので満たされているようでした。


Suddenly the squirrel remembered his mattress.

突然、リスは、彼のマットレスのことを思い出しました。


His small, sharp teeth cut into the soft stuffing and pulled out a flock of wool.

彼の小さな、鋭い歯が、柔らかな詰め物に食い込んで、一房の羊毛を引き出しました。

 

     He pulled out one flock after the other;  he soon had his arms full of wool and was working hard with all four paws.

  彼は、一房また一房と引き出しました; 彼は、すぐに両腕を羊毛で一杯にして、四つの足裏のすべてを使って懸命にほぐしていました。


He felt extremely pleased and happy.

彼は、この上なく嬉しく、楽しい思いがしました。


     Then all at once someone was trying to bite the squirrel in the leg. 

  そのとき、突然、誰かがリスの脚に嚙みつこうとしました。


 Like a streak of lightning he whizzed out of the box, then hesitated for a moment and decided to feel more curious than scared.  

 稲光が走るように、彼は箱から素早く飛び出て、それから、しばらくためらって、怖がるよりもそれを知ろうと心に決めました。    


 

0 件のコメント:

コメントを投稿