2024年8月12日月曜日

火星への旅(1) How to get to Mars by Andrew May

 Destination Mars:  The Story of Our Quest to Conquer the Red Planet

   目的地 火星: 赤い惑星を征服しようとする私たちの探究の物語


Rocket science (1)


At the start of the 20th century, the idea that a rocket could be used to travel to another planet was very much the stuff of science fiction.  

20世紀の初頭では、考え [ ロケットが、他の惑星へ行くために使用され得る ] は、まったくのSFの題材だった。


The American engineer Robert Goddard was among the few people who took the subject seriously.

アメリカの技術者ロバート・ゴダードは、数少ない人々 [ この主題を真剣に受け止めた ] のうちの一人だった。


His writings on extraterrestrial rocketry tended to meet with ridicule -- not because of any supposed problems with his engineering designs, but for a much more fundamental reason.

地球外のロケット工学についての彼の著作は、嘲笑を受けがちだった -- 彼の工学的な構想についての、なんらかの想定される問題の故にではなく、はるかにより根本的な理由のために。


According to the popular view at that time, the use of rockets beyond the Earth's atmosphere was a scientific impossibility.  

その当時、広く行き渡っていた考え方によれば、地球の大気の向こうでのロケットの使用は、科学的にあり得ないことだった。



0 件のコメント:

コメントを投稿