Edited by Andrew Hiles and Peter Barnes
Vulnerability of today's business organizations ( 7th )
今日の事業体の脆弱性
Integrated organization
統合された組織
Each business organization always consists of three components.
各々の事業体は、常に、三つの構成要素から成り立っている。
* Business processes---how products or services are delivered to the clients
ビジネス・プロセス---どのようにして製品やサービスはクライアントに届けられるか
* Participants---who participate in the execution of the business process
参加者---誰が、ビジネス・プロセスの稼働に参加するのか
* Infrastructure and resources ---used in the execution of the business process
ビジネス・プロセスの稼働において用いられるインフラとリソース
These elements of the organization are integrated through information flows.
組織のこれらの要素は、情報の流れを通して統合される。
Because of the high level of integration of business operations and information flows, it is difficult to separate any of these elements from the others.
ビジネスを行うことと情報の流れの高度なレベルにおける統合の故に、これらの要素のうちのいずれかを他のものと切り離すことは、困難である。
It is these elements together that allow an organization to execute its business operations.
* It [ that allow an organization to execute its business operations ] is these elements together. (強調構文)
組織がビジネスをできるようにするのは、共にはたらくこれらの要素である。
Also, when you think about how you will bring about the resumption of business after disaster, you cannot separate any of the elements of the organization from the others.
同時に、災害の後にどのようにしてビジネスを回復・続行させるのかを考えると、組織の要素のうちのいずれかを他のものから切り離すことはできない。
For instance, if you consider only IT, or just a single department, then you will probably not achieve business resumption, because you are overlooking the integration of dependencies throughout the organization.
たとえば、特定の問題や一つの部門だけを考えていると、おそらくビジネスの回復・続行を為し遂げることは出来ないだろうが、それは、組織の全体における複数の依存を統合することを、見逃しているからである。
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