With the Dreyfus affair, 'totalitarianism' emerged fully fledged.
ドレフュス事件に付随して、’全体主義’ が、完全に成長した姿で出現した。
Within two years after Dreyfus had been falsely accused of having been a spy in German pay, everyone in France knew that he was innocent.
ドレフュスが、ドイツに雇われたスパイだったと誤って告訴されてから二年経たないうちに、フランスの誰もが、彼は無実であることを知っていた。
Indeed, by that time the identity of the real spy was an open secret.
実際、その時までに、本当のスパイの身元は、公然の秘密となっていた。
Yet the demand for Dreyfus's rehabilitation was met with 'who cares whether Dreyfus is innocent, what matters is the good of the army.'
しかし、ドレフュスの名誉回復への要求は、’ドレフュスが無実かどうかはどうでもいい、重要なのは軍隊にとっての利益だ’ との対応を受けた。
This is however the essence of totalitarianism: the assertion that the collective, the party, the state, the Aryan race, is the absolute.
しかし、これが全体主義の本質である: 共同体、党、国家、アーリア人種が、絶対的なものである、という主張。
The assertion that the good of the army was 'truth', and the ultimate criterion, rallied French public opinion against Dreyfus.
軍隊にとっての利益が ’真実’ であり、究極の判断基準である、という主張が、フランスの世論を、ドレフュスと対立するかたちで、結集させた。
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