Destination Mars: The story of our quest to conquer the Red Planet より
目的地は火星: 赤い惑星を征服しようとする私たちの探究の物語
Rocket Science (5)
The net increase in forward momentum resulting from a rocket burn is called the 'impulse', which turns out to be equal to the force of the rocket's thrust multiplied by the duration of the burn.
ロケットの燃焼の結果として発生する前方への正味の運動量は、「推進力」と呼ばれ、それは、燃焼の持続時間が掛けられた、ロケットの推力の強さ、に等しいことが判明している。
But why does burning fuel in a rocket engine end up pushing the rocket along?
しかし、なぜ、ロケット・エンジンの中で燃焼している燃料は、ロケットを推進させる結果になるのだろうか?
It's not the actual combustion that produces the thrust, but the exhaust -- the waste gases that are pushed out of the back of the rocket (that's why it's continually losing mass).
推力を生み出すのは、実際の燃焼ではなく、排気 -- ロケットの後部から押し出される燃焼済みのガス(それが、ロケットが継続的に質量を喪失する理由である)-- である。
* It [ that( 関係代名詞 ) produces the thrust ] is not the actual combustion
This is where conservation of momentum comes in -- the momentum of the exhaust flying out backwards has to be balanced by an increased forward momentum of the rocket itself.
ここで、運動量保存の法則 -- 後方へ噴き出している排気の運動量は、ロケットそれ自体の前方への、大きくされている運動量によって、均衡を保たれていなければならない -- が作用する。
It's possible to use Newton's laws of motion to derive a simple formula called 'the rocket equation'.
ニュートンの運動の法則を、「ロケット方程式」と呼ばれる簡潔な公式を導き出すために、用いることは、可能である。
This was done as long ago as the 19th century by the Russian engineer Konstantin Tsiolkovsky, one of the great pioneers of rocketry.
これは、19世紀という遠い過去に、ロケット工学の偉大な先駆者の一人である、ロシアの技術者コンスタンティン・ツィオルコフスキィによって、成し遂げられた。
Tsiolkovsky's formula relates the change in speed -- usually referred to as 'delta-v' -- to the speed of the rocket's exhaust and the ratio of its initial to final mass.
ツィオルコフスキィの公式は、スピードの変化 -- たいていは「デルタV]と言われる -- を、 ロケットの排気のスピードとロケットの最初と最後の質量の比率に、関係づけている。
0 件のコメント:
コメントを投稿